Zeď postavená na širokých základech se sotva nakloní, strom s hlubokými kořeny nevytáhneš.

Gan Bao, dynastie Jin (265-420)

Poradna > téma znaky jazyka

Zpět na skupiny | Zpět na témata

Radka Svejštilová - znaky jazyka (11.3.2013)
Dobrý den, pane Lucký,
četla jsem Váš článek v časopisu Záhady života a konečně získala nějaké vodítko ohledně znaků vyskytujících se na jazyku mého syna (nyní 3 roky).
Mezi 1-2 rokem se mu začaly objevovat na jazyku místa s chybějícím povlakem - vždy jako menší kruhový a postupně se rozšiřující/jakoby rozlézající po šířce jazyka (často mu postupně "slezl" povlak z celého nebo větší části jazyka). Povlak se poté zase obnovil ale časem se ono místo opět někde objeví a opět se rozšiřuje - je to takový koloběh.
Synek poměrně rychle roste (ve 3 letech 104cm), je hubený, ale ne výrazně. V našich rodinách jsou všichni průměrné výšky - nikdo vysoký.
Je náchylný na plíce. Mívá několikráte přes podzimní a zimní sezonu kašle (nic dalšího), ale špatně se jich zbavujeme. Většinou hlenovité. Pomáhají kapičky na alergii - v noci pak většinou nekašle nebo podstatně méně + přidáváme inhalátor (na doporučení dětské lékařky). Zřejmě bude alergik/lehký astmatik (zatím nic prokázaného).
Můžete nám poradit, co ten jeho jazýček může sygnalizovat?
Děkuji.
RSOdpovědět
TCM Clinic - Odpověď TCM Clinic (14.3.2013)
Dobrý den,
jazyk Vašeho synka odpovídá jazyku alergiků. Tam,kde u dospělých výpadky povlaku ukazují na nedostatek yinu, u dětí alergiků je právě častý vliv alergenů, které způsobí, že povlak krátkodobě zmizí. Alergie jsou čínskou medicínou léčitelné, doporučil bych obrátit se na některého terapeuta čínské medicíny.
S pozdravem
M.Řezníček
TCM Clinic
Odpovědět
TCM Clinic - Odpověď TCM Clinic (14.3.2013)
Ještě dodatek, astma/alergie/atopie mají stejný motiv a lze se jich zbavit.
Odpovědět
Radka S. - znaky jazyka (26.3.2013)
Nedal byste nám kontakt na nějakého šikovného "zasvěcence", který by nám pomohl předejít případnému rozvoji alergie/alergií u mého syna? (jsme z Hradce Králové).Děkuji
Odpovědět
TCM Clinic - Odpověď TCM Clinic (3.4.2013)
Dobrý den, nevím, jestli "zasvěcence" :), ale dám vám kontakt na kolegyni, která ma v HK praxi: Pražáková Helena, MUDr. mob.:723 358 355 prazakova.helena@tiscali.cz Stačí takto? Mějte se fajn M.Řezníček TCM Clinic
Odpovědět

TCM BOHEMIA s.r.o.
Národní 11
110 00 Praha 1

Tel: 230 234 777
Mobil: 603 512 165
@: recepce@tcmclinic.cz
Otvírací doba:

Po: 08:30 - 18:00
Út: 08:30 - 18:00
St: 08:30 - 18:00
Čt: 08:30 - 18:00
Pá: 08:30 - 16:00
Chci zasílat newsletter

Příjmení

Jméno

E-mail


Objednání na kliniku VSTOUPIT




Hledáte další informace? KONTAKT


Kontakt
TCM BOHEMIA s.r.o.
Národní 11
110 00 Praha 1
Tel: 230 234 777
Mobil: 603 512 165
@: recepce@tcmclinic.cz

Po: 08:30 - 18:00
Út: 08:30 - 18:00
St: 08:30 - 18:00
Čt: 08:30 - 18:00
Pá: 08:30 - 16:00

Instagram Fecbook TCM Clinic



Aktuality
12.9.2021
Čínská medicína pod pokličkou
Chcete se ve zdraví dožít vysokého věku? Chcete se dozvědět, co udělat pro to, abyste měli harmonický život? Jednou z věcí, které k tomu mohou výrazně přispět, je náš jídelníček. Pokud budeme mít potřebné znalosti, může se naše kuchyně stát alchymistickou dílnou, kde elixírem nesmrtelnosti budou jídla sestavená a okořeněná tak, aby podporovala zdraví a umožňovala dosáhnout vysokého věku. Na semináři se dozvíte informace o vlastnostech potravin, jejich účincích a využití v prevenci i léčbě (včetně některých receptů), o jejich vlivu na naše tělo a emoce. Součástí semináře bude cvičení na harmonizaci a posílení jednotlivých orgánů.

14.7.2021
Ohnivé letní energie
„Tři letní měsíce se nazývají bujnost a nádhera. Je to období, kdy vše bují a krásní, Qi nebes se promíchává s Qi země, rostliny jsou v plné síle. Dny jsou dlouhé a slunečné, lidé mají chodit spát pozdě a vstávat časně.“

20.1.2021
ISO 9001 – Systém managementu kvality
Společnost TCM BOHEMIA s.r.o. v loňském roce získala certifikát ISO 9001:2015. Veškeré činnosti vykonávané v naší společnosti jsou v souladu s požadavky normy ISO 9001:2015. Tento systém managmentu kvality se cíleně zaměřuje na správné výrobní procesy a kvalitu služeb a tím pomáhá zajistit úroveň spokojenosti zákazníka, splnění jeho požadavků a očekávání.