Ačkoliv dobrý lék je velmi hořký, moudrý člověk tě bude přemlouvat, abys jej požil - ví totiž, že zažene tvoji nemoc.

Kronika Cou-čuan, 721-480 př.n.l.

Dietetika

Nesprávnou stravou lze hodně uškodit a správnou stravou jen trochu napravit. V praxi to znamená, že např. vegetariánství typu "dám si svíčkovou bez masa", nebo jogurt po ránu, nám může po určité době způsobit velké zdravotní problémy, ale pouze následnou úpravou jídelníčku by vlastní léčba trvala dlouho. Dietetika je důležitá, protože stravou každý den a několikrát denně ovlivňujeme rovnováhu organizmu. Stravování založené na smysluplných pravidlech může spoustě zdravotních problému předejít.

Známý lékař a taoista Sun Simiao, jenž se dožil 101 let a do konce života aktivně léčil, řekl: "U svých pacientů nejdříve doporučuji změnu jídelníčku. Pokud to nestačí, volím další metody." V současnosti by změna jídelníčku asi nestačila, přeci jenom soudobé nemoci jsou složitější a faktorů, které je ovlivňují, jsme vyvinuli mnohem více. Pořád ale platí, že jídelníček je jedním z velmi důležitých nástrojů, který se může stát jak dobrým sluhou, tak zlým pánem. Poznámky k jídelníčku jsou součástí každé konzultace, u některých diagnóz mají pouze okrajový význam, jindy jsou stěžejní. Dietetika se opírá o střídmost, různorodost a pravidelnost ve stravování. Navíc k těmto obecným pravidlům čínská dietetika razí zásadu "termodynamických" vlastností stravy, které musí korelovat se stavem pacienta a povahou jeho onemocnění.


TCM BOHEMIA s.r.o.
Národní 11
110 00 Praha 1

Tel: 230 234 777
Mobil: 603 512 165
@: recepce@tcmclinic.cz
Otvírací doba:

Po: 08:30 - 18:00
Út: 08:30 - 18:00
St: 08:30 - 18:00
Čt: 08:30 - 18:00
Pá: 08:30 - 16:00
Chci zasílat newsletter

Příjmení

Jméno

E-mail


Objednání na kliniku VSTOUPIT




Hledáte další informace? KONTAKT


Kontakt
TCM BOHEMIA s.r.o.
Národní 11
110 00 Praha 1
Tel: 230 234 777
Mobil: 603 512 165
@: recepce@tcmclinic.cz

Po: 08:30 - 18:00
Út: 08:30 - 18:00
St: 08:30 - 18:00
Čt: 08:30 - 18:00
Pá: 08:30 - 16:00

Instagram Fecbook TCM Clinic



Aktuality
8.11.2021
Rozhovor se studentkou třetího ročníku Studia pěti dovedností
Studentky tradiční čínské medicíny jsme se zeptali na její cestu Za a S tradiční čínskou medicínou. Proč jsi se rozhodla pro studium tradiční čínské medicíny? K medicíně v nějaké podobě mě to táhlo od dětství. Pamatuji si, jak mě bavilo lidské tělo v rámci přírodopisu v sedmé třídě. Také jsem chodila na kroužek zdravovědy a absolvovala intenzivní týdenní kurz organizovaný Červeným křížem. O studiu medicíny jsem ale příliš neuvažovala, protože mi byly velmi cizí předměty jako fyzika a chemie, kterými si musíte minimálně v prvních ročnících projít. Navíc jsem si nedokázala představit, že bych do člověka musela píchnout či říznout. Celý rozhovor v odkazu.

5.10.2021
Zpevněme své energetické štíty proti virózám a nachlazení!
Naše tělo před průnikem patogenu chrání Wei Qi neboli Obranná Qi. Ta koluje v povrchové vrstvě organismu (mimo akupunkturní dráhy) a chrání tělo před vstupem škodliviny dovnitř. Lze ji přirovnat k imunitě. S podzimem přicházejí různé virózy a nachlazení. Však již nyní pediatři hlásí plné ordinace rýmujících a kašlajících dítek, které odpadly po pár dnech ve školkách a školách. Náš imunitní systém dostal v posledním roce a půl na frak. Mnohdy jsme měli omezené možnosti sportování i pobytu na čerstvém vzduchu. Restrikce se dotkly i obyčejného lidského setkávání, povídání s přáteli a pobývání v širším kruhu rodinném. Na silné imunitě se totiž nepodílí jen dobrá fyzička, ale také psychická pohoda. Dnes se na imunitu podíváme očima tradiční čínské medicíny. A hlavně na to, jak ji můžeme zase posílit a dostat se tak do skvělé kondice. Jdeme na to. Celý článek v odkazu.

20.1.2021
ISO 9001 – Systém managementu kvality
Společnost TCM BOHEMIA s.r.o. v loňském roce získala certifikát ISO 9001:2015. Veškeré činnosti vykonávané v naší společnosti jsou v souladu s požadavky normy ISO 9001:2015. Tento systém managmentu kvality se cíleně zaměřuje na správné výrobní procesy a kvalitu služeb a tím pomáhá zajistit úroveň spokojenosti zákazníka, splnění jeho požadavků a očekávání.